[Epitesz-barkacs] kisebb kádjellegű?

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2008. Nov. 18., K, 08:30:46 CET

> Szerintem Neked a haz elott folyo patakba kene egy csokigyot
> befektetned hocserelonek. A legnagyobb telben is legalabb 4-5
> fokos vizbol szivattyuzhatnad a hot.

ha ezt megtenném talán le is lőnének....
egyszer akartam belőle vizet kiszedni, hogy locsoljam a kertet.
utána jártam, hogyan lehet ezt hivatalosan csinálni.

hát ahhoz kell vízkivételi engedély

ok, köszönöm már nem is akarok kivenni vizet belőle.

egyszer akartam a patakra hidat építeni.

hát az nem ám úgyvan, hogy csak úgy építük egy hidat.

mivel közterület így erre külön engedély kell,
terveztessem meg a fővárosi tanács embereivel talán kb. 150e ft aztán
kérjek rá engedély ami megint kb 100e ft. aztán építsem meg ami kb 1m ft.
aztán használatbavételi engedély xXe ft, aztán ha ez mind megvan akkor
ingyen adjam az állam tulajdonába, hogy majd ő karban tartja.
az árakat kb. 1999 körülire mondom, azóta valszeg 2-3x ennyi lenne.
na mondom az anyukátokat.

legalább annyira lojális lenne a hivatal, hogyha rákölt az ember akkor az
engedélyeket meg a terveket ingyen adnák, én meg építek.
még így is sokkal többet adnék mint az állam, de nehogy má a végén még
ráfizessen az állam....

> Persze nehany 10-15 m mely talajszondat is furathatnal, csak az
> mar "valamivel" dragabb,

ezt magam is meg tudnám tenni, van egy kútfúró masinám.

de mindig a gazdaságosság tart vissza, soha nem tudom, hogy mennyivel vagyok
előrébb, mintha hagyom az egészet és fűtök ingyen fával.
amiket olvastam a hőcserélős fűtésről, hogy a teljes fűtési költségnek
20-30%-át lehet vele megtakarítani, így ha hozzáveszem a beruházás költségét
is akkor szerintem 10-15 év mire 0 egyenlegen leszek, addigra meg újíthatom
fel a cuccot, mert ez-az tönkre ment, meg lett korszerűbb technika, s ezért
cseréljem ezt-azt.

ugyanez a baj a napelemes rendszerrel is, hogy a beruházás akkora összeg,
hogy belőle elfűtök-villanyozok 5-7 évig, addigra meg az akkukat és
napelemtáblákat is már szinte cserélni kell. és talán az állam is jön a
napenergia adójáért :)