[Epitesz-barkacs] telefondrótról világítás? (LED lámpa :-)

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 19., Sze, 22:23:03 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.11.19. 21:01:02 +1h-kor írta:

> Na már megint ez a forgómorgó téma. Támadt egy ötletem, hogy tudom
> beláttatni, hogy nem így van ez.
>
> Tegyük fel, hogy tényleg nem indul el 20mA-től, és ha már megy 5A, akkor
> se nő a sebessége plusz 20mA-től.
>
> Mit lehet tenni? Fogunk ilyen 20mA-es fényforrásokból (vagy bármiből, ami
> ennyit vesz fel) 2-t. Nem fogja megforgatni a forgómorgót, mert ha 1 nem
> forgatja meg, és mégegy belépését meg nem veszi észre, akkor ugye állva
> marad 40mA-től is. Ezt folytassuk akár 5A-ig is, majd újabb 20mA-essel
> csatlakozunk, amitől ugye nem fog gyorsabban forogni, mint előtte, tehát
> [...]

no, emlékeim szerint a Kandó mozdonyokban vízbe merülő előtétellenállást használtak

tehát csinálnék egy "vízbemerítőt"  20mA-től akár 20mA-es lépéssel terhelhetőt, akár 5A-ig
230V-ra kötve, "mindössze" valamilyen vékony drótot kellene változtatható mélységig
belelógatni

pl. 6mm-es menetes szár 1 fordulattal 1mm menetemelkedést eredményez,(ez a vízen
kívülről lenne) már csak valamilyen vékony drót (ami a vízbe merül) vinné a 230Voltot
a vízbe

( 30 évvel ezelőtt 2 zsilettpengével melegítettünk vizet katonáéknál, mert 40emberre jutott
5percnyi melegvízhasználat :-(  )