[Epitesz-barkacs] delta T és teljesítményrontás

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 21., P, 13:27:43 CET

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2008.11.21. 13:01:38 +1h-kor írta:

> Hát a siesta a radiációs, ami sugározza a hőt. Az olajradiátor pedig a
> konvekciós :-) Az a levegőt melegíti és az áramlik a radiátor alatt
> vízszintesen a radiátor felé, fölötte meg függőlegesen a mennyezetig. A
> radiációs akkor jó, ha egyből a tárgyat kell fűteni (pl fürdőszobában a
> pelenkázó fölé, mert oda melegebb kell), a konvekciós meg úgy általában
> lakótér fűtésre jobb.

a hagyományos (nem hőszigetelt, 38 centinél nem vastagabb, hagyományos
ablakú) önálló építésű (körben szabad levegős) házakban a 24kWh-os,
vagy a fölötti (35kWh)  kazánokat szokták venni régebben

vezetékes gáz nem volt korábban a faluban,
emiatt egy Siesta 4kWh ("takaréklángon" 2,6kWh) nem számított reménytelennek

mindaddig, amíg (gázpalackcsere probléma miatt) egy  cseh olajradiátorra
nem tettem szert, ami 600+900= max 1500W-os volt,

tehát így szereztem a feltett kérdéshez tapasztalatokat