[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 21., P, 15:10:23 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2008.11.21. 13:23:36-kor írta:
> van egy szerintem tutijo algoritmus, megprobalom a lenyeget leirni:

> a lakas hovesztesege az ajtonyitas/szelloztetes/fuj kint a szel/besut a nap
> parameterektol eltekintve (ezeket veletlenszeru zavaroknak fogjuk tekinteni)
> a kulso homerseklettol es a belso homerseklettol fugg.
--------
emlékszem, hogy régen a szenes központi fűtés idejében (marabu kazán)
a fűtő este 9-kor leolvasta a külső hőmérőt, ami kiadta, hogy a másnapi
középhőmérséklet hány fok lesz

és a régi 90/70 -es fűtésnél táblázatból kivehető volt, hogy a következő
napon kb. hány fokos fűtővizet kell keringetni, hogy várhatóan meg legyen a
pl. 18celsius, vagy  pl. a 20 celsius. és ehhez hány mázsa szén kell, azt
milyen ütemezésben kell elfűtenie (kb 160 lakás 4 épületben volt)

este 10-kor fűtés leállt, reggel 6-tól kezdtek fűteni, ha nem volt részeg a
fűtő, normális volt a közérzet
-------
szóval, akár ez az esti hőmérőleolvasás is segíthet abban, hogy másnap
hány fokra kellene beállítani a padlófűtést