[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 21., P, 16:02:59 CET

vajk fekete wrote:
> nem azt a levegot sajnalom, amit a lakasbol kivisz a kemenyen, hanem
> hogy a hocserelon hidegebb gaz megy at, mert kb ugyanannyi levegoben
> kevesebb gaz egett el.

Szerintem semmi nem indokolja, hogy  ugyanannyi legyen a levegő, főleg, ha
kintről jön. Ha nincs hőmérséklet növekmény, nulla az áramlás (tegyük fel,
szélcsend van). Ha kis hőforrás van, ami miatt langyos a kémény tartalma,
kis huzat van, és ahogy nő a hőmérséklet itt, úgy egyre nagyobb a huzat.
Szerintem ez kvalitatíve megáll.

A gázláng csúcsánál lévő hőmérséklet viszont biztos itt is jó nagy, talán
felizzana egy beledugott drótdarab is. Szóval nem olyan rosszul hasznosul
az a gáz. Sőt, mivel jó alaposan le van hűtve az égéstermék, nekem az a
gyanúm, hogy jobb a hatásfok. Azért nem forszírozzák ezt a módit
(szerintem), mert ciki lenne egy relatíve nagy térfogatba kis
teljesítményt belerakni. Nem lenne piacképes.