[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 21., P, 16:08:53 CET

Kormos Imre wrote:
> De ez egy zárt égésterű kazán, a friss levegőt kintről szivja egy
> ventilátor, tehát a láng mérete nem befolyásolja a huzat mértékét.

Komolyan? Ez persze így mindjárt más, de ha így van, akkor lehetne a
ventillátor fordulatszámával variálni. (Én azt hittem, hogy természetes
áramlás van.)

A venti biztosan valami hálózati feszű kegyere, és mivel ventillátor,
simán lehet feszcsökkentéssel csökkenteni a huzatot mindenféle probléma
nélkül. Nem tudom, rá lehet-e látni a lángra valami ablakon keresztül. Ha
igen, akkor itt jól lehet látni, mikor jó még a huzat. Ahogy csökken,
lehet, hogy egyre hosszabb a láng, esetleg elsárgul. Fontos, hogy ne
sárguljon el, és ne legyen olyan hosszú, hogy a látható rész elérje a
hőcserélőt. Ha sikerül sárgává tenni, egy része nem ég el, és gyorsan
telenyomja a hőcserélőt korommal.

> Igy nekem most biztosan légfelesleggel megy. Ugy láttam, vannak ott
> mindenféle érzékelők, gondolom azonnal leállna a fűtés, ha nem lenne
> elég légnyomáskülönbség a szívo és a nyomó oldal között.

Lehet, hogy azok biztonsági érzékelők, pl visszafolyás esetén érzi, hogy
égéstermék került oda, ahova nem kéne, simán hőfokot érzékel. Aztán persze
lehetnek bonyolultabbak is. Ha elsőre fojtással megpróbálod csökkenteni a
légáramot, kiderül, hogy reagál. Ha jól, akkor lehet próbálkozni a venti
feszültségével.