[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 21., P, 18:54:20 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> lehet, hogy hülyeséget beszélek, tehát
> a villanykörtén az van, hogy 100watt, ha egy órára bekapcsolom,
> akkor 100Wh fogy el (a forgómorgón 1tizednyivel mutat többet  )

Ha meg egy percre, egy napra, egy hónapra...? Szóval a villanykörte
semmiképpen nem 100Wh-s, hanem csak simán 100W-os, az rá a jellemző.
Mondjuk elvagyok ezzel, csak elkedvetlenít, és még nem adtam fel a
csüggedést... :-)
És az se vígasztal, hogy ha netán a végeredmény mégis jó, mert kétszer van
elkövetve a hiba.

Ebben a 2,6kW körüli gázlángos és a 600W-os elektromos fűtésbeli mérésben
valami marha nagy hibát sejtek. Az csaknem biztos, hogy akárhogy is az
egyik jobban sugároz, a másik meg inkább konvektor, akkor kb ugyanazt
teljesítsék.

Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy ha egy palack gázt elégetsz egy
nem túl nagy térben, akkor vagy állandóan kell szellőztetni, vagy jó
sűrűn. Gondold el, a 11,5 kiló gáz elégetéséhez kb 36 kg oxigén kell, ami
kb 75 kiló levegőben van. Egy m3 levegő kb 1,16 kg, tehát ehhez kb 65 m3
levegő lett elhasználva, de ez nem úgy, hogy közben a helyiségben
lecsökken az oxigénszint jelentősen, hanem inkább úgy, hogy közben biztos
nem megy 19% alá. Tehát a szellőzés olyan intenzív vagy gyakori kellett,
hogy legyen, hogy akár többezer m3 levegőt is kellett cserélni. Ez
rengeteg hőt kivisz.

Ezt a fűtési módot olyan helyiségekre találták ki, ahol ki-be járkálnak,
vagy eleve nincs lezárva, és a kényszerből ott tartózkodóra rásugároz a
forró felület, minden más le van tojva.

Eközben a villanyfűtés semmiféle légcserét nem igényel, az összes hő csak
a falakon, csukott nyílás-zárókon megy ki normál módon, kivéve, hogy azért
biztos van kis ki-be járkálás, de nem azért, hogy engedjük már ki ezt a
nehéz levegőt.