[Epitesz-barkacs] gázégő rükvercben?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 23., V, 10:05:09 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> lefelé sugároz, az alatta levő hőcserélőre.
> A viesmann égői kör alakúak, ott a vízszintes tengelyű hengert
> formáző hőcserélő közepében van az égő. Kicsit hasonló a
> szietsztára, lehetőleg nem hosszú lánggal ég, hanem sugároz.

Szerintem itt az a tévedés, hogy a sugárzást tekinted a hőátadás lényeges
részének. Szerintem meg a sugárzás csak mellékes dolog, létrejön, de igen
kis százalékban köszönhető ennek a hőátadás. Az égéstermék viszi a hőt, és
adja át a nagy felületen. Csak ugye maga a láng látható, mert ott az égés
során mindenféle ionizációs folyamatok is lezajlanak (színkép..) az
égéstermék meg már nyugalomban van ilyen szempontból, az csak forró CO2-t
és vízgőzt tartalmaz.

Egy normál, felfelé égő kazánban is fontos, hogy az égés befejeződjön még
a hőcserélő előtt. De itt ugye érezhető, hogy a forró gázok felfelé
igyekeznek, szóval hosszabb a láng, nemi s tökölnek vele sokat, hogy szép
egyenletes kell legyen, de ez a lefelé égő gáz elég fura jószág. Ezt nem
lehetne úgy létrehozni, hogy fogok egy normál cirkó égőt, lefelé fordítom,
és ventillátorral adom neki a huzatot. Itt gondoskodni kell arról, hogy
minden ponton lefelé áramlás legyen. És mivel itt is biztos, hogy a
gravitáció miatt felfelé akarnak menni a forróbb részek, ezért ezt is meg
kell oldani, hogy ne tudjanak. De hogy nem lesz lefelé hegyesedő láng,
mint amikor felfelé áramlik, az is biztos. Érdekes látvány lehet, még nem
láttam ilyet. Valszleg egy elég szűk zónában zajlik le a teljes égés.