[Epitesz-barkacs] 60-as csövön lemezbordás radiátor adatok?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 23., V, 16:02:25 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ezt olvastam a méretezéséről:

> Tehát ahhoz, hogy az adott körülmények között megkapjuk a radiátor
> hőteljesítményét, át kell számolni a Q60-as katalógus értéket, a mi
> rendszerünkre, helyiségünkre jellemző Q35-re. vagy Q33-ra
>
> szóval ez izgatna

Nem lesz nagy tévedésed, ha simán arányosítod. Ha van adatod 60 fokos
túlhőmérsékletre, és 33 vagy 35 fokosra vagy kíváncsi, simán 33/60 vagy
35/60-nal számolhatsz.

Néztem radiátorkatalógust (dunaferr), abban is tök arányos a megadott
kétféle túlhőmérsékletnél lelhető adatsor.

Úgy általában elmondható, hogy természetes léghűtésnél a meleg
felületekről úgy kb 10W/m2 jön le fokonként. Persze nem akkor, ha a
felületek egymástól 1mm-re vannak, de ezek a mindenféle lemezekkel
megvalósított felületek között szokott lenni legalább fél centi. Annál meg
már jó kb az adat.