[Epitesz-barkacs] födémpanel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 24., H, 20:52:20 CET

Zsolt wrote:

> [...]

Kekec on:
Ez egy kérdés. Eldöntötted, hogy szükséged van erre a méretre? :-))
kekec off. :-))

Tulajdonképpen meg kéne valami olyasmit oldani, hogy valami az üregbe
menjen bele, ott mintegy alakzáró legyen, beakadjon... A dübelt elég
gázosnak érzem húzásra igénybevenni.

Egy tapasztalat: normál EB60/19-es beton béléstest (asszem így hívják
eredetileg, de ez nem gyári, hanem én kotyvasztottam sok évvel ezelőtt).
Ennek a húsa alul meglepne, ha elérné a 2 centit.

Na most, itt-ott hézagosabban van felrakva, szóval befér a két béléstest
közé egy 10-es átmérőjű akármi. Ide eszkábáltam egy olyan szerkezetet, ami
a résen betolva, elfordítva a réstő úgy 5 centire rátappancsol az üregben
a béléstestre. Ezzel a módszerrel emeltem már legalább 3-400 kilót egy
csigasorral úgy, hogy hárman húztuk a kötelet.

A födémpanel ennél biztosan jóval erősebb, de valamit ki kéne találni,
hogy ne a dübel tartsa a súlyt surlódással. Azért nem bíznék benne, mert
lehetnek hőtágulások, mittudomén, amik miatt előbb-utóbb a falat nyomó erő
lecsökken, és ha leesik a ráaggatott súly, az nagy gáz. Valami alakzáró
dologban kéne feltétlenül gondolkodni. Ha lehetne a betonba menetet fúrni
pl... :-)