[Epitesz-barkacs] hĹ?tan(könyvi) pálesz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 26., Sze, 12:28:12 CET

Palasik Sandor wrote:

> Szerintem a 96-ossal sem marad utána víz. Ha nem így lenne, akkor
> egyszerűbb vízmentesítő módszert is lehetne találni ennél a
> rézgálicozásnál. Nekem az ablakmosókban ennél jóval kevesebb alkohol
> rémlik, talán 20 %.

Persze, én is valami boltit használok, de mindig elég meleg a szélvédő,
így nincs is gond. Régen, amikor még nem használtam állófűtést, nem
spricceltem sosem a hideg szélvédőre, mert egyből átláthatatlanná vált,
ahogy az ablaktörlő végigkente.

A tök töménynek az lenne az értelme (de csak elvileg), hogy az az ablakra
más okból odakerült vizet is felvenné, tehát lealacsonyodna töményből
valamennyi víztartalmúra, de az már együtt párologna el az alkohollal.
Hiszen ha olyan gáz a sima desztillációnál a vizet kizárni, miért pont itt
maradna meg a víz? Szóval a felvetésem csak elvi volt.