[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 29., Szo, 01:30:59 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> szóval ez a klixonos vészkapcsoló mellett vagy ellenére
> elszállt a kompresszora (az első elmondás szerint)

Valszleg így van, de ehhez rengeteg ilyen lekapcsolás tartozik ám! Mert
lehet, hogy eleve volt a motorban vagy a rendszerben valami hiba. A
jelenség azzal kezdődhetett még a gyártásnál, hogy nem akarhatott
elindulni, ezért a többi ilyen ketyerében lévő 35uF-os kondér helyett
eleve 50-est építettek be. Ez szerintem a hasonló tipusúak közül az
5kW-osoké lehet. (Vagy azért csesződött el a sok sikertelen indulás miatt
pont, mert ekkora kondi volt benne.)

És mivel nem vettem hamar észre, hogy baja van, hát sokszor kínlódhatott.
Ha nem indult, megszólalt ez a védelem, és sokáig nem működött, végül vagy
magához tért, vagy hibajelzéssel kiszállt. Volt, amikor felébredtem rá,
hogy nem indul, de nem volt kedvem felkelni és foglalkozni vele. Jobb lett
volna kikapcsolni teljesen, és utánanézni, mi a frász a baja.

Múltkor úgy használtam, hogy max hőfokra állítottam. Ekkor nem kapcsol ki,
csak ha lefagy kint, átkapcsol lelovasztásra. Ez mindig simán ment neki,
ezért gondoltam, hogy ez az üzemmód jó lesz neki, csak akkor fogom
használni, ha jó hüsi van kint, ez megy folyamatosan így, a másik meg
ráfűt és ő fogja belőni a hőfokot. Ment is vagy 3 napig vagy mennyit, és
akkor látom, hogy nem fűt. De már egyáltalán nem tudott bekapcsolni, és
azóta sem. A hétvégén mérek, ha olyan lesz az idő.