[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 29., Szo, 09:35:11 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> én arra gondoltam, hogy a 3,2A-es klíma útjába beletennék egy
> 6A-es automatát, ami talán hamarabb lépne működásbe,
> mint a szétszerelhetetlen kompresszormotor cserélhetetlen
> klixonja, és cserélni is lehetne

Én meg arra, hogy be kéne tenni egy érzékelőt, ami vezérel valami relét,
és úgy van megcsinálva, hogy ha az indítási, amúgy jó nagy áram tovább
tart x időnél, akkor a relét kikapcsolja (nem kis relének kell lennie), és
valamennyi idő után újra bekapcs.

A valamennyi időnek olyan 10 másodpercnek célszerű lennie. A relé az egész
klímát kapcsolná ki persze, és ezért. Utána vagy 6 percig biztos nem
következik be a bekapcsolás.

Egyelőre nem alkottam semmit a témában, még elviekben sem.

A kismegszakító nem biztos, hogy megfelelő megoldás. Amin keresztül be tud
kapcsolni a szerkezet, méghozzá biztonságosan, tehát nem veri le
lépten-nyomon, az valszleg nem véd a sikertelen bekapcsolás ellen.

Úgy tűnik különben, hogy ez a klixon vagy hogy a frászba hívják, nem rossz
szerkezet, és nem csak túláramra kapcsol. Pl amikor jéggombóccá váltak a
kültérik (van ilyen hülye időjárás), akkor megesett, hogy becsomagoltam
fóliazsákba, és elindítottam hűtési üzemmódban. Ekkor ugye kint fűt, és
kavarja a levegőt is, de csak egyhelyben tudja, hiszen be van csomagolva.
Rendkívül hatékonyan olvasztja fel az akár több centi vastag jegeket is.
15-25 perc alatt végez. Na de ha úgyfelejtem, akkor túlmelegszik az egész,
és ez a klix-klax kikapcsol, és nem is engedi vissza a szerkezetet minimum
fél órán át, de inkább tovább. Ilyenkor az igénybevétele jóval szerényebb,
mint amikor a sikertelen bekapcsolást kell megszakítania, hiszen ilyenkor
csak üzemi áram van.

Azért betojtam, amikor először ált elő a jelenség! :-) Még semmit nem
tudtam a cuccról.