[Epitesz-barkacs] autóhűtő, mint hőcserélő Re: Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 29., Szo, 20:43:48 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy (moszkvics) hűtő vízzel érintkező méretei
> 0.04m  * 2oldal *  29db  *   0.32m      = 0.74 m2
> 4cm "vastag"           32cm magas
>
> az autóhűtők ennyire kicsik lennének?

Nem tudom, én még sosem számolgattam autóhűtőket. Azért nem ciki, mert a
víz-fém kapcsolatban a hőátadás nagyon intenzív, mondhatni, hogy az itt
előfordulható teljesítményen a fém hőmérséklete gyakorlatilag meg fog
egyezni a vízével. A levegő meg a vélhetően szintén marha nagy
lemezfelületek miatt a klímaventi légáramában kb 2 fokkal lesz hidegebb.
Szóval ha a kútvíz 12 fokos, akkor belép 8 fokos levegő, kijön belőle kb
10 fokos, ami lehül a klímában 8 fokossá. Persze itt marha nagy vízáramra
számítottam, ahol a víz szinte semmit nem hül. Más lenne a helyzet, ha
több ilyen lenne sorbakötve, és a belépő levegő a már lehűlt kútvízzel
találkozna, és egyre tovább menve, ahogy melegszik, egyre melegebb
kútvízzel jönne össze. Szóval ellenáramú lenne a hőcserélő. Ekkor a
helyiség hőmérséklete lehet, hogy kisebb lenne, de jóval kevesebb kútvíz
kéne. Régen úgy számoltunk, hogy akár 3 fokig is lehűtöd, ehhez kellett
valami nagyon barátságos mennyiség. Ezért lett volna jó a rápisiltetős
módi. És jó csendes is lett volna, mert nem jár a venti, csak a
kompresszor.