[Epitesz-barkacs] faház építés

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 08:31:35 CEST

Szervusz Imre!

> Nekem, ha építkeznem kellene, ilyet csináltatnék, de ehhez alkalmas, nagy hely is kell, mert akárhol nem néz ki jól.

Nyaralónak jó, lakóháznak nem alkalmaznám: drága, nincs elég tömege
(szeretem, ha nyáron nincs bent melegebb 25 foknál). Szerintem nincs
jobb a belül vályog - kívül szalma (tapasztva) kombinációnál ár/érték
tekintetében, így már közel passzívház építhető.

> Még az érdekes a leírásokbol, hogy ezeket a gerendaházakat vagy sehol, vagy belűlről szigetelik. Az meg szerintem elég sok hátrányt hoz

Szerintem csak azért, mert ezeknek kívül mutatniuk kell a gerendákat.

> A 2x160 mégis több, mint az 1*250, sőt, a kívül rönk, belül gerenda lenne a legpraktikusabb..

Közé Thermofloc vagy Isocell hőszigetelés jöhet pl. Még nincs vele
tapasztalatom, de egy hónap múlva lesz.

> Miért kerül 2x annyiba a finn fenyő, mint az orosz?

"Finnország? Az már nyugat." (-: Csinibaba c. film)

szia: Balázs