[Epitesz-barkacs] hosszabbító nedves helyen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 12:53:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akár 320 Ft  1 liter diesel de az is kb 10kWh-nak felel meg,
>
> ha jól számolom 1kWh itt kijön 32Ft-ból, azaz a 43Ft-os villanynál
> valamivel olcsóbb

Jé, tényleg. Na de mégis, hogy égessek az autóban gázolajat? :-)

Ha meg a motor járatásáról van szó, tök más az ábra, mert ekkor sok hő
helyből a szabadba távozik.

Nekem meg amúgy is benzines az autóm. :-)

Érdekes, a benzint magasabb energiatartalmúnak írják. Ja igen, asszem a
dizelmotor hatásfoka jobb a magasabb sűrítés miatt.

Eddig ennek nem is néztem utána. Pedig azon törtem a fejem, hogy ha a
benzinből származó energia sokkal drágább, mint a villany (ezek szerint ez
tévedés), akkor jó lenne a motort is magát villannyal felfűteni, ezzel
kilőni a hideg motor miatti nagyobb startfogyasztást. Na akkor ezt nem
biztos, hogy meg akarom csinálni.