[Epitesz-barkacs] hosszabbító nedves helyen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 2., Cs, 20:54:07 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Még soha nem volt azokban a drótokban egy amper se. A behúzáshoz
> leblankoltam, és lógnak ki a dobozokból a drótvégek. Ezek
> barnulnak gyors ütemben. Csak úgy a levegőn.

És mennyi ideje? Ha így van, akkor - szerintem - érdemes szétnézni,
nincs-e ott valami olyan forrása valami agresszívebb anyagnak, ami gőz
vagy gáz formájában el tud jutni a rézhez.

Nálam ismered a viszonyokat. Azt lehetne gondolni, hogy ha valahol, hát
itt aztán minden tönkremegy. De nem! Vannak régóta levágott rezek
(maradékok...), és nem korrodáltak.

Ha blankolsz egy kicsit odébb, tehát hosszabbra, akkor mit látsz? Nem
azért kéne a végére járni, mert hogy jaj, szegény rezek, hanem jó lenne
tudni, mi van a levegőben, ami miatt így csínál a réz. Ha csak sok oxigén
:-), akkor az elfogadható, bár tűzveszélyes.