[Epitesz-barkacs] higanygőz + kvarclámpa + előtét

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 3., P, 00:35:14 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.10.02. 23:03:13 +2h-kor írta:

> azért nem olyan meredeken vág, mint egy zener, de kb bizony ez a helyzet.
> Szkóppal régen egyszer megnéztem. Úgy is mondhatnám, hogy belapult tetejű
> színusz. :) Rémlik, mintha még valami orra is lett volna az egyes
> félperiódusok elején, tehát a nullaátmenetek idején is hül a plazma benne,
> de ez nem jelentős.

Az egyenirányító cső katódja folyékony higany. Az anódok vasból vagy grafitból vannak kialakítva, amelyeket ballonnyúlványokba helyeznek el. A kisülési teret betöltő higanygőzt az állandóan elpárolgó higanykatód táplálja. A ballon belső része kiöblösödik, amely elősegíti a higanygőz lecsapódását. A lecsapodótt higany a ballon falán viszafolyik a katódba. A folyékony higany azért alkalmas katódnak, mert emissziója szinte korlátlan, rendkívűl jól bírja a túlterhelést, élettartama igen hosszú és a kisülési teret betöltő higanygőz alacsony ívfeszültsége (15-25V) a hatásfokot igen jól megnöveli. A nagyteljesítményű higanygőz egyenírányítók hatásfoka a 89%-ot is eléri.

http://www.elektroncso.hu/cikkek/okcso.php