[Epitesz-barkacs] higanygőz + kvarclámpa + előtét

Dienes Jozsef dienes.jozsef at rh.bmf.hu
2008. Okt. 3., P, 12:25:59 CEST

Hali!

Arről nem esett még szó, hogy mire is akarod használni.

Körülbelül 30-40 éve nagy divat volt otthon "szoláriumozni"
a letört búrájú higanygőzlámpákkal, aztán ez a szokás kihalt;
az a hír járta, hogy a higanygőzlámpa fénye sokkal erősebben
rákkeltő (jóval több "kemény", UV-C sugarat bocsájt ki), mint
az eleve kvarclámpába szánt kvarccsöveké.

Nem tudom, ezt mivel idézhették (volna) elő, a higanygőz
nyomása volt másmilyen, vagy az üveg összetétele? Nem tudom,
az is lehet, hogy az egész csak a Medicor piacvédelmi céllal
terjesztett hoaxa volt...

Józsi