[Epitesz-barkacs] higanygőz..-->porszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 3., P, 18:40:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> gondoljuk át:
>
> hagyományos gépből a port kiüríted a kukába, és egy kis por kiszáll
> és az udvaron száll a por, ezt akarod elkerülni

Dehogy! Én egy portartályos masinával nyomulok, de itt olyan állat sok por
tud képződni, hogy nem elég kiüríteni, hanem néha kénytelen vagyok kimosni
a portartály alkatrészeit. Ezt kerülném el, ha lehetne. Tehát itt
alkalmanként akár fél vödör dzsuva is összejön.

> ha a kiáramló poros levegőt egy permetezett vízzel a szennyvízcsőbe
> ürítenéd,
> lényegtelen, hogy van-e benne vízpára, ki a fenét érdekelne a vízpára

Ez nem annyira szimpatikus megoldás. Ennél ugye a port belenyomom a
levegőbe, aztán vízpermettel operálok, tehát szinte proleválasztót kell
csinálnom. Az elég húzós.

> ha ciklonok nélkül a port kifújnád a tető fölé, a szél elviszi azt a
> kevés port
> a búbánatba, mert mindenképpen a lakáson kívül fújja szét
> (a papírzsákot meg úgyis kidobod)

Ha meg sok a por, akkor szívás van - a környéken. :-)

Amúgy szélviharban csináltam már olyat, hogy zegzugos helyekről sűrített
levegővel lefújtam a port, és a kereszthuzat mingyá vitte is ki a
szabadba. :-)

A ciklonos rendszer, amiről beszélsz, az működik a portartálynál. Pörög a
levegő, mint a ménkű, és kipörög belőle a durvább szemcsék zöme. Viszont a
púderszerűen finom nem pörög ki, az továbbmegy, és szűrőanyagok veszik ki
a levegőből. Ezeket kell kimosogatnom néha.

A mókuskerekes rendszerben a vízbe lesz rögtön a beszívás helyén
beledolgozva a por, kifelé semmi por nem tud jönni. Műanyagtechnikailag
rém egyszerű a szerkezet, és ha lehet ilyen gépet kapni normális áron,
asszem ezzel oldanám meg helyből, max átalakítanám a tartályát. Az eredeti
tartályba úgy 1-2 liter vizet kell tölteni, ezt kéne mondjuk 30 literre
növelni.

Tényleg, ha van ilyen porszívó, annak mi a neve? Mármint ennek a
mókuskerekes elvnek? Hogy rá tudjak keresni különféle helyeken.