[Epitesz-barkacs] szimmering nyomási oldala?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 4., Szo, 14:44:07 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> mellékelek egy rajzot, egy orosz mosógép számomra érdekes megoldását
>
> a mosógép víz oldala a szimmering gyűrűjét hátulról támadja
>
> az én gondolatom szerint jobb volna, ha a víz a rugó szerinti
> oldalt nyomná, hogy a víznyomás (jó, itt csak 20centi) segítsen
> a rugónak összenyomni a gumigyűrűt.

Szerintem azért van így, mert a rugó nem bírná a vizes közeget. Két baj
történhet: korrózió, de ezt ki lehet védeni anyagválasztással (ha van
koracél rugójú), de a rosszabb, hogy a rugó menetei is képesek
vízkövesedni, és ha elég sok vízkővel rakódik tele a rugó meg az egész
szerkezet itt belül, akkor egyszercsak nem fogja odanyomni a gumit.

Így is eléggé könnyen tönkremegy. Az szokott történni, hogy az amúgy is
idővel felkeményedő gumi nem tudja követni azt a tengelymozgást, amit a
tönkrement csapágyak okoznak. Előbb kissé felkeményedik a gumi, ettől
kiereszt kis vizet, ami eljut a csapágyakhoz, azok tönkremennek, létrejön
egy jóval nagyobb tengely-játék, ami miatt - ha hagyják - akár ömleni is
fog a víz kifelé...

Ráadásul a tengelyre meg a gumira is képes az a fránya vízkő vagy a
mosószerből származó nemtommi kirakódni. Mottó: calgonnal a mósógép is
tovább ééééééél. :-) (Ja, hogy ha végig calgont használ az ember, arra
annyit költ, hogy kitelik belőle nélküle egy új mosógép a szükséges idő
előtt? :-) )