[Epitesz-barkacs] szimmering nyomási oldala?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 4., Szo, 20:48:25 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> van néhány ilyen motorom, ami meghaladta (meghaladja még ma is) az
> eddigi ismereteimet :-(  ( 9 szálnál több drót )

De ezek ugye nem mosógép motorok?! Azoknak kétféle pólusszáma van, de
egyfázisú kondis, tehát kétfázisú a két tekercsrendszer, és asszem van egy
közös nulla. Tehát csak 5 kanóc kell, hogy kijöjjön, bár nem emléxem már
rá, sok-sok éve néztem utoljára ilyet.

Ha viszont 3 fázisú, akkor bonyolultabb. Irodalom:

Á, mégse csatolom, inkább megkeresem újra (1,85MB):

http://villamos.vein.hu/tananyag/runya/Szab_vill_hajt/Aszinkrongepek.pdf

Ebből is a 22. oldal.

Ha eszerint csinálják, akkor - megszámoltam - pont 9 kanóc kell, hogy
kijöjjön a motorból. Viszont, ha a csatlakozási pontok is mind ott vannak
a kapocstáblán, akkor még 6 pont kell. Illetve, ha a bekötéseket is
veszem, mégiscsak elég a 9. :-)