[Epitesz-barkacs] sorbakötött szivattyúk?

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 5., V, 23:32:23 CEST

vajk fekete wrote:
> nem az a gond.
>
> minnel kisebb az aramlasi ellenallas, annal nagyobb fordulatszamon megy
> a gep. ha mar ugy tolod bele a levegot, az uzeminel sokkal kissebb a
> fojtas -> messze tervezett feletti fordulatszam.

Kisebb feszről kell járatni.

Esetleg zárt hurokban, szabályozottan. Nem kell valódi fordulatszám
jeladóval túlkomplikálni, szerintem IxR kompenzációval stabilan tartható.

Esetleg szét kell kötni a soros gerjeszésű motorját úgy, hogy külső
gerjesztésű legyen, és akkor kontrollálhatóbb, nem tart a végtelenbe a
fordulatszám.

Egyébként a magasabb fordulatszám miatt nem hiszem hogy leégne, inkább a
csapágyak élettartama rövidül, illetve ha nem bírja valami akkor szétszáll.
Mindenesetre szerintem nem lesz kisebb a fojtás, mintha simán lefogod és
üresben jár, ugyanis nem az abszolút nyomás a lényeg, hanem a
nyomáskülönbség a szívó/nyomó oldal között.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))