[Epitesz-barkacs] FI relé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 7., K, 22:26:40 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mennyi mA tudja megmozgatni a "forgómorgót"?
> (villanyórák pontossága 1 - 2 %, meg akár 40 - 60A is mehet rajta)

Így nem tudom megmondani, de ha már forog, az biztos, hogy beleszámítja,
tehát akár stopperrel is megmérhető a különbség, persze nem a mikroamperek
világában.

Azt lehetne persze detektálni, ha a nagyobb áram, ami mellett bejön vagy
nem jön be a kisebb, annak a változása önmagában lényegesen kisebb, mint a
plusz pici áramé. Pl ha van egy 10A-es áram, ami nem változik többet, mint
+/-20mA, és mellé bejön egy 50mA-es fogyasztó, azt észre lehetne venni.
Miközben nincs kizárva, hogy egy régebbi, surlódósabb órát nem moccant meg
az 50mA.

Volt is ilyen ismerősöm, aki berakott valami energiatakarékos égőt
valahova, ami állandóan ment, és azzal áltatta magát, hogy "ez meg se
mozdítja az órát, tehát ingyen világít", pedig nem. :-) Csak akkor
világítana ingyen, ha más nem lenne bekapcsolva. Ha már forog az óra,
bizony beszámítja rendesen, árában. :-)