[Epitesz-barkacs] FI relé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 7., K, 22:29:57 CEST

vajk fekete wrote:
> viszont ha megfogod a nullat!!! leold a fi rele. logikus, de elsore
> azert eltartott egy darabig amig rajottem miert.

Az valami nagyon érzékeny fi relé kellett, hogy legyen. Inkább akkor old
le, ha sikerül a nullát összekötni a védővezetővel. Ekkor azért old le,
mert a nulla az áram hatására potenciálban eltér az összeérintési pontban
a védővezetőtől, ezért a védővezető felé nagyobb áram is elindulhat, mint
a firelé max elviselt hibaárama.

Ez az oka annak, hogy ha mérek egy ketyerét, kénytelen vagyok kiszigetelni
az alját, ha 4 vezetékes a betápja (nagyáramú cumóknál nem ritka). Ha nem
teszem, akkor a talaj felé fog áram folyni, amikor elkezdem feltekerni az
áramot...