[Epitesz-barkacs] FI relé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 7., K, 23:45:22 CEST

Acs Gabor wrote:
> Nekem esett már szét becsavart villanykörte a kezemben. D eolyan is
> van, hogy kitekered a körtét és jön vele a foglalat menetes része. Ha
> valaki eléggé bénán próbálja visszatekerni, megkaphatja a megáét.

Így van. Aki viszont nem tudja, mit csinál, jobb, ha nem fog hozzá. (Nem
rád mondtam, hanem pl egy tök laikusra, aki nem látja át, hogy jó lenne pl
valami szigetelőre állni.

Van, aki azt hiszi, hogy ha lekapcsolja a villanyt, minden rendben van,
pedig lehet, hogy hülyén van bekötve, és a nulla van megszakítva.

Ha valakit ekkor áramütés ér, akkor is megkapja, ha ott van előtte a
firelé.
Egy volt katonatársam mesélte, hogy a fürdőszobában cserélte az izzót
(villamosmérnök!!), és sikerült hozzáérnie a fém foglalathoz akkor, amikor
még volt kontakt. Magához tért lent a földön, és körülötte a villanykörte
üvegcserepei voltak. Ez firelétől függetlenül így történik ilyen szituban.