[Epitesz-barkacs] hazivizmu, aramvalto

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Okt. 8., Sze, 21:44:15 CEST

Szervusz Lista!

Elkészült a házivízmű, megfürödtem a belőle nyert vízzel (-: kicsit
kisebb a nyomás, mint a hálózati, esetleg még finomhangolom majd. Most
(ha jól sejtem) 3 barnál kapcsol be és négynél kapcsol ki, legalábbis
ezt akartam beállítani, közben 25 l jön ki bekapcsolás nélkül 80 l
pufferből.

Na de nem ez a lényeg, hanem bent valahogy jelezni akarom, hogy megy-e
a szivattyú. Áramváltóra gondoltam. Lehet olyat házilag csinálni, hogy
fogok egy kisfeszültségű és nagyáramú (legalább 5A) trafót, ennek
szekunderét sorbakötöm a szivattyúval (meg az automatikával - na
lehet, hogy itt lesz gond). A primert pedig leterhelem úgy
ellenállással, hogy a szivattyú névleges terhelésén az áttételnek
megfelelően arányosan kisebb áram folyjon rajta. Ennek a terhelésnek
egy része (párhuzamosan) megfelelően belőtt antiparallel LED lenne.
Így a motor nem látna sose nagy impedanciát maga előtt, kivéve, ha
leszakad a primer terhelése. Érdemes így megcsinálni, vagy jobb lenne
valami Hall érzékelővel, vagy gyári áramváltóval? Mibe kerülnek az
ilyen kicsik?

köszi, szia: Balázs