[Epitesz-barkacs] szimmering nyomási oldala?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 10., P, 12:52:48 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Gyanús nekem, hogy az az üresjárati felvétele lehet :-(

Nekem meg az, hogy 450W lesz az, mint max terhelhetőség.

> legalább 5-6 kb súlyú, dahlander motor. Sima aszinkron motort
> ennél kisebbet ismerek egy lőerősben

Az más, mert a mosó üzemben asszem 12 pólusú a moci, tehát jó alacsony a
fordulatszám, a nyomaték meg nem nagyon lehet nagyobb, mert ugye adott
méretek és Bmax szabja meg. Ha centrifuga üzemben műk, ami jó esetben
2800-as fordulatszám, ott kW nagyságrendű lehet simán, pedig a tekercsben
nem áll rendelkezésre neki az összes hely, hiszen ott van mellette a 12
pólusú tekercs is.

Az usában kisebb motorok készülhetnek a 60Hz miatt. Már filóztam rajta,
hogy vajon mekkora lehet az optimális freki, jó sok szempont van persze,
és nem kéne-e valamikor világszerte venni egy marha nagy levegőt, és
átállni arra a frekire. Valszleg sosem lesz ilyen, mert irtózatos pénzbe
kerülne, viszont így meg irtózatos pénzeket dobálhatunk ki állandóan a nem
optimális freki miatt. Na persze lehet, hogy ez az egész jó nagy hülyeség.