[Epitesz-barkacs] dugodij

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 10., P, 14:43:10 CEST

Most hallom, hogy a belvárosi kerületekben fontolgatják a dugódíjat már
komolyan, ahogy az M0 utóbbi szakaszai elkészültek.

Érdekes összefüggések: ha az emberek maguktól vennék a fáradságot, és akár
a többletidőt is felvállalva nem használnák a belvárost átmenő forgalom
céljára, lehet, hogy erre nem lenne szükség, nem volna indokolt. De az
emberek ugye ha tehetik, a rövidebb (idejű) utat választják, szóval nem
elég, hogy ingyen lehet az M0-t használni, mégis kényszeríteni fogják az
átmenő forgalmat, hogy erre menjen.

Jó nagy a hossza, kétségtelen, na de a város se kicsi. Olvastam, hogy volt
olyan koncepció régen, hogy a hungária fölött (tehát egy emelettel
följebb) lenne egy körgyűrű, de elvetették. Ez már rövid lett volna, de el
se tudom képzelni, hogy itt egy mondjuk 2x3 sávos autópálya lenne körbe a
magasban, házak között. Van ilyen megoldás bárhol is? Nekem már a nyugaton
vagy az amcsiknál előforduló városi magasvasutak se szimpatikusak (igaz,
csak filmeken látom), ahogy mennek a házak között.