[Epitesz-barkacs] danfoss keringetĹ? Ă©rdekes tengelye

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 11., Szo, 01:58:48 CEST

jhidvegi wrote:

> Nem tudom, de itt akár 100 fok feletti hőfok is lehet, és nem akkora
> nyomás, mint a mosógépben, hanem jóval nagyobb. Lehet, hogy erre már nem
> olyan könnyű szimmeringet csinálni? A mai autókban hogy van megoldva?

Szimmeringgel. :-)
Az autoban a viz nyomasa es a homerseklete nem tekinthető különösnek.
Az olajnyomás jóval nagyobb, 3-8 bar, és ott is szimmering van, vagy pl. a
kipufogó szelepszár hőmérséklete meg valszeg nem 90 fok, és ott is az van.

A szimmering tönkremenetelét általában az okozza, ha nem kap hűtést (a 100
fokos víz is az), és a súrlódástól megég, felkeményedik a gumi.
A felkemnényedés előbb-utóbb bekövetkezik egyébként is, persze minél
magasabb hőfokon jár, annál előbb. Javítja a helyzetet, ha a közeg amiben
fut kenő hatású, autóban pl. ezért sem célszerű az etilénglikolt kihagyni a
rendszerből.

A másik tönkremeneteli ok, ha rossz a tengely felülete vagy az egyik oldalon
poros, dzsuvás környezet van, amitől a gumi elkopik.
A kettő egymásból is következik: ha sokat jár a tengely olyan szimmeringben
ami már fel van keményedve, hornyot vág a tengelybe, majd az újat berakva
már idő előtt elkopik.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))