[Epitesz-barkacs] dugodij

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 11., Szo, 09:17:25 CEST

vajk fekete wrote:
> azert megy mindenki a belvarosba, meg azon keresztul, mert az a
> franya belvaros kozepen van. Es ha el akarsz menni mondjuk a
> keletitol a batthany terre, akkor at kell menj a belvarosba, nem
> fogsz az m0 fele kerulni. pusztan grafelmeletileg belathato, hogy ha
> a kiindulasi pontok es a celpontok a sikon egyenletesen vannak
> elosztva, es total veletlenszeruek az utazasok, ha torekednek az
> utazok a rovid utra, kozepen nagyon nagy lesz a forgalom.

Általában, ha mindenfelé vannak utak, akkor igen, de Bp-en körutak vannak,
szóval nem muszáj feltétlenül átmenni a belvároson. Persze kérdés, hogy
mit értünk belváros alatt. :-)

Kétségtelen, hogy ha pl én bfokról az M3-ra akarok menni át a városon,
akkor jó eséllyel az andrássy úton végighajtva fogok a legjobban járni,
olyan vacakok az alternatívák.

Bp-en hátrány, hogy a budai oldalon leszorul a forgalom a dunapartra a
hegyek miatt, szóval nincs meg a tükörképe a pesti oldal 3 körútjának.
Különben jóval kevesebb autónak kéne berongyolnia a belvárosba.

Viszont úgy érzem (tehát konkrét adatok hiányában gondolom így), hogy
nálunk a belvárosba nagyon sok uticélt pakoltak, olyanokat, amik napközben
is fontosak, sok munkahely... ezen kéne változtatni. Nem feltétlenül
gettósítással. :-) Bár a dolog elindult a nyóckerben, de lehet, hogy
visszafordul a tömbrehabilitációknak nevezett műveletekkel. Legalábbis
asszem így hívják azt a módit, amikor egy-egy ilyen részen modernebb,
élhetőbb lakóparkot hoznak létre a dűledező öreg roncsok helyére vagy
nemtom, csak az üres telkekre. Azért a belvárosnak nevezett rész tán nem
ilyen nyócker tipusú, valszleg sosem lesz az.