[Epitesz-barkacs] cso rogzites talajba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 14., K, 14:37:03 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Én beleraknám a száraz anyagot, beleforgatnám a csövet,
> beállítanám függőlegesre és akkor locsolnám. Esetleg töltenék a

Én pedig valahogy megpróbálom majd kiszedni ezt a csövet, aztán fúrok egy
olyan lyukat, ami a csörlő kötele irányában van, abba is beleragasztom,
esetleg csak 10 vagy 20 centi mélyen, és megnézem, ki tudja-e húzni a
csörlő megkötés után.

Most úgy látom, hogy ezt a 40 centire beragasztottat 300 kilóval nem lehet
kihúzni. Nem is merem megpróbálni, mert a konzol odafenn spiccen van. 320
kilót biztosan kibír, még egy kis rárugózással is, de a csörlő láthatóan
többet tud, az meg már ciki. Majd meg kell erősítenem.

(A nagy szám az lenne, ha 600 kilóra visszaakasztva se bírná kihúzni. :-)
Ha belegondolok, 370 cm2-en 300 kilónál kb 8,1 N/cm2 feszkó adódik, azt
meg lehet, hogy bírja, talán még a 600-hoz tartozót is.)

Lehet, hogy a mérésekből az jön ki, hogy még úszókapu tartórészét is meg
tudom majd így csinálni jónéhány ilyen befúrással, csővel, esetleg még
ferdét is bevetve, hogy alakzáró legyen. Kilövöm vele a m3-es betont.
Persze csak akkor, ha tényleg ott is az adódik, hogy tömör szikla vagy
mésztufa az egész.