[Epitesz-barkacs] insta stick

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 15., Sze, 09:39:23 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A lábazati sor hőszigetelő haot kéne rögzítsem, de vagy 40-50 cm
> magasra feljön alá a pvc fólia szigetelés.

Ez a szigetelés jól rögzül valami módon a falon?
Azért kérdezem, mert ha igen, akkor úgy lehet pvc-re pur alapú ragaccsal
(akár purhabbal is) hatékonyan ragasztani, hogy előtte a felületet kicsit
meg kell oldani valamivel, különben csak tapadó kötés lesz.

A PUR-t jól oldja a nitro, a pvc-t is kicsit képes oldani, de lehetséges,
hogy ha rá van spriccelve egy kis ciklohexanon a pvc felületre, és kicsit
ragadóssá válik ezzel átmenetileg, ekkor ragasztva elég mackós kötés jöhet
létre.

A polisztirol habot is meg le lehet közvetlen a ragasztás előtt permetezni
nitroval, kicsit ragacsossá válik a felület, és mivel a purt is oldja a
nitro az elején (térhálósodás előtt), erre a felületre is sokkal jobban
rátapad, mintha csak úgy rá lenne hordva.

Persze, ha a fólia eleve nem valami erősen van a falra felrögzülve, akkor
nem érdemes ennyire igyekezni.

> Ezt ragasztanám ilyennel, csak kiváncsi vagyok, kell-e megtartani
> valameddig, amíg még dagad a hab.

Erre én is kíváncsi volnék, mármint hogy ez a fajta ragacs utólag dagad-e
és meddig. A natúr purhab dagad, azt meg kell támasztani, de nem kell
erősen. Lábazatnál pár léc vagy más csődarab, egyéb házkörüli lom, aminek
a hossza kb jó, megfelel. Illetve alul a talajnál a föld, főleg, ha lemegy
a földfelszín alá valamelyest az alsó széle.