[Epitesz-barkacs] megdobbento

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 15., Sze, 18:30:08 CEST

Beka wrote:

> Láttál már fonott üveget. (gondolom)
> Színes drótokkal befont üvegre, demizsonra gondolok.
> Na azt tipikusan vakok csinálták!
> Vak telefonközpontosoknak mindig kellett vinni színes drótot.
> Olyan vidáman tekergették, pedig semmit sem láttak belőle.
> A színeket mondjuk pláne nem, de nem keverték össze őket.

Látom már, hogy el kéne mennem valami olyan helyre, ahol ilyesmiket lehet
látni, illetve olyanra, ahol a vakokhoz hasonlóan én se látok semmit, és
úgy kell tájékozódni.

Esténként gyakorlom lépcsőn, udvaron (vannak nagyon sötét időszakok is,
amikor a hold sincs fenn, az ég se felhős, hogy a bp-i fények
besegítenének, de azért sohasem tök sötét a környezet, csak akkor tűnik
annak, ha erős fényből megyek ki.)

Szóval ez fantasztikus dolog. Pontosabban azt el tudom azért képzelni,
hogy a látás az agyi tevékenység, de azt már nem, hogy ez milyen lehet
olyan embernél, aki sohasem látott. Ha riporter lennék, keresnék valakit,
akinek felnőttkorában valahogy helyrehozták a szemét, mert csak ott volt
probléma, és kifaggatnám, milyen a látás született vakon, és mennyiben más
látóként. (Ha van ilyen ember egyáltalán.)