[Epitesz-barkacs] lomexben jártam

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 15., Sze, 21:51:35 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> a dimmer rajz alapján rákérdeztem az  "50mikrohenri/6A"-re
> meg arra, hogy 16Amperes triakhoz hány mikrohenrisnek kellene lennie
> (16Amperes triak 280 Ft)
>
> megnyugtatott, hogy készen nem kapható, hogy mekkora gyűrű kell hozzá,
> abban sem tud ötletet adni
>
> mivel "amatőr elektromos" vagyok, kérdezgetek:
>
> kibuherálható tápegységben a16 amperes triakhoz találhatok talán a
> tápegység 5Voltos részen 20Amperes gyűrűt? (mert 5Volton állítólag
> 20Ampert tudnak a gagyi tápok is)

Nem mindegy milyen triak. Vannak kisebb vannak nagyobb gate arammal
gyujthato tipusok, hogy megbizhatobb legyen ez az egyszeru dimmer kapcsolas,
az elobbi volna celszeru. Mondjuk BT138X-600.

A diac mondjuk DB3 ami kaphato, mast nem nagyon latni sehol.

A tekercs erdekes kerdes, hogy mennyi az induktivitasa az nem annyira
kritikus 50uH..1mH elmegy, viszont az uzemi aramon nem kene telitodnie a
vasnak, valamint nagyobb frekvencian hatasos kell legyen, nem 50Hz-en.
Jellemzoen toroidra szokas tekerni, lemezelt vasmagon nem olyan jo es
zizegni fog, sima ferritrud magon (nem zart magneskör) meg szetszorja a
vakvilagba a zavart.

Milyen toroid vasmagot tudsz lomolni?
(meretek, es a rajta meglevo tekercs induktivitasa es menetszama is kellene)

Szemre olyan 20-25mm kulso, 12-15mm belso atmeroju, 15-20mm magasat keress.

http://www.micrometals.com/materials_index.html
-> 60Hz inductor design

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))