[Epitesz-barkacs] cso rogzites talajba /akác

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 16., Cs, 10:25:40 CEST

Acs Gabor wrote:
> Érdekes megoldás, ez se jutott volna eszembe...
> Itt majd valamikor egy füvesíthető, virágosítható kertet szeretnék.
> Mennyire mélyen kell szerintetek kitermelni a fa maradékait?

Ha tényleg csak pár centi talaj van, lehet, hogy a kiszedendő fa eléggé
vizszintesen terjed, ekkor lelapátolod :-) a környékéről a jó talajt, a
sziklába bemenő gyökereket valahogy elvagdosod, és kész. Ha füvesítésről
van szó, arra elég lehet a vékony talaj, de lehet, hogy hozatni is kéne
valamennyi földet.

Azt viszont ki kéne találni, hogy az akác bentmaradt gyökereit
elsorvasszad, mert ez egy elég életrevaló növény ilyen szempontból,
fel-felbukkan mindenütt simán. Lehet, hogy az el nem pusztult gyökeréből
újra kinő egy fa ott, ahol nem szeretnéd. Biztos vannak trükkök, amivel ki
lehet pusztítani a gyökereket is. Én pl egyszer nem itthon azon filóztam,
hogy bele lehetne fúrni, és injekciós tűvel valami ronda anyagot
beküldeni.