[Epitesz-barkacs] insta stick

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 16., Cs, 17:10:14 CEST

vajk fekete wrote:
> a kontakt ragasztok pont hogy csak masodlagos kotesekkel kotnek. a
> fat meg minek ragasztanad ilyennel, amikor van rendes ragaszto hozza,
> ami total merev kapcsolatot ad, rendes kemiai kotessel.

Hááát, nem tudom, mit kell itt érteni kémiai kötés alatt, szerintem nem
így van. A fával legalábbis nem. A ferrobond sokféle anyaggal képes valódi
kémiai kötést csinálni, pl pvc-vel, egyes textilekkel, néha komoly
hőfejlődés is van közben.

Az, hogy a ragasztó magában átalakul, és megváltozik kötés során a kémiai
összetétele, de az adott felülethez ennek semmi köze, az nem kémiai kötés.
Nem is tudom, hogy a fával kapcsolatban létezik-e olyan ragasztó, ami
kémiai kötést tud vele létrehozni.