[Epitesz-barkacs] Nem talalom...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 17., P, 07:14:26 CEST

vajk fekete wrote:

> nem inkabb siman az ejszakaira kellene kotni a bojlert? csinalunk egy
> halozatot, ahol ejjelnappal van aram, es utanna megoldjuk hogy megis
> csak ejjel legyen? nekem ez vicces.

Valami nem ment át, nem jól magyaráztam.

A cél az, hogy a fogyasztók lehetőleg az éjszakairól menjenek, ha van
éppen, és van belőle elég, ezért kell ez a kis móka. Viszont vannak
fogyasztók, amiket semmiképpen nem akarunk a nappaliról járatni, pl
bojler, mert az, mint hőtároló, elég, ha csak az éjszakai megléténél
üzemel.

Viszont, ha megnézed mégegyszer a kapcsolást, annál az összes fogyasztó
eleve az éjszakaira van kötve, tehát egyszerűen csak arra rákötni a
bojlert azt eredményezi, hogy a nappaliról is fog menni, ha épp nincs
éjszakai. Ezért kell egy érzékelés (nem bonyolult), hogy a nappalit a
tirisztorok mikor viszik át az éjszakai vezetékeire (amit ilyenkor az
óránál beépített, hfkv vezérelt mágneskapcsoló választ le a bejövő
delejről csak), és ha működnek éppen a tirisztorok, akkor a bojler elé
kapcsolt relé legyen kikapcsolva.