[Epitesz-barkacs] pince szigeteles

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 17., P, 19:55:53 CEST

On 17 Oct 2008 at 19:41, Erdos Zoltan wrote:
> Adott egy suteren, ami kb 50 cm-rel van utca es kertszint alatt.
Az szerencses, mert nincs túl mélyen.

> kerdes, hogy milyen modon erdemes nekifogni a szigetelesnek es milyen
> eredmeny varhato? a cel az adott szint lakhatova tetele, tehat a
> jelenlegi (leginkabb pince jellegu) hasznalttal szemben elfogadhatoan
> szaraz falak es klimatikus viszonyok. az is kerdes, hogy kb milyen
> koltsegei vannak egy ilyen akcionak a leirt meretben?
Ha vizesedik is, akkor drága játék lesz. Ha csak hideg, akkor
olcsóbb. Mint írtad, a 60-as években épült, szerintem az
vizesedik is :-(
Ha körül lehet ásni az épületet, akkor lehet a legkorrektebb
megoldást csinálni.
Belül feltöröd az aljzatbetonokat, kívül körülásod. Az eredeti
szigetelési síkba készíttetsz egy új szigetelést. Erre a
vegyszeres módoktól, a lemezek beverésén át a szakaszonkénti
fűrészelés és szigetelésig, sokféle módszer létezik. Nekem
szubjektíve a lemezbeverés a leginkább szimpatikus, mert
folyamatos réteget ad, és nincs utólagos süllyedés.
Ha ez megvan, akkor kívül csinálsz egy lábazati szigetelést, amit
a lemezeléssel összedolgozol. Ez lehet bitumenes nehézlemez,
műanyag vastagfólia, kent szigetelés, stb. Kívülről ráteszel egy
zártcellás polisztirolhab hőszigetelést, és végül egy lábazati
vakolatot, kőlap burkolatot, klinker lábazatot, ízlés és
pénztárca szerint. Mire ideáig eljutsz, és mindent csináltatsz,
az első milliódból nem fog sok megmaradni :-(

Belül kell csináljál egy vízszintes víz elleni szigetelést, amit
össze kell dolgozni a falba vert lemezekkel, hogy folytonos
teknőszigetelésed legyen (tudom a fal alatt is átmenő teknőt nem
szokás teknőnek hívni :-).
Kell még egy hőszigetelés is a talaj felé, min. 7-8 cm
hungarocellnek megfelelő. Erre mehet az új aljzatbeton és tetszés
szerinti burkolat. Burkolattól függően nemigen úszod meg 10
eFt/m2 alatt ezt sem.
Szerintem inkább számolj 3 MFt-vel, mint 2-vel, és akkor még nem
újítottad fel a közműveket, fűtést, stb. :-(

üdv

szepygab