[Epitesz-barkacs] polikarbonat

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 21., K, 21:36:32 CEST

jhidvegi wrote:
> Kérdés a polikarbonáttal kapcsolatban:
>
> Egy ismerősöm azt mondta, hogy ez nem oldódik semmiben, nem ragasztható,
> sokmindennel próbálta. Ugyanakkor itt:
> http://www.ezermester.hu/articles/article.php?getarticle=1985
> azt írják, hogy szerves oldószerekben oldódik.
>
> Most akkor mi az igaz? Pont erről az üreges szerkezetű lemezről van szó.
> Lehet, hogy a cikkben a plexivel keverik? Mert annak tényleg sokféle
> oldószere van.

http://en.wikipedia.org/wiki/Polycarbonate
"Interaction with other chemicals" fejezet
"Will damage..." tönkreteszi
"Require caution" körültekintést igényel
"Considered safe" biztonságos

Amúgy ma a melóhelyen felmerült egy kérdés:
Plexi (polimetil metakrilát ha jól tudom) égése közben keletkeznek mérgező
gázok? A wikipedia szerint CO2 és víz keletkezik. A másik kérdés, hogy ha
köszörülöm akkor mi történik, merthogy ilyenkor csak olvad, nem ég.
Egy idő után persze büdös émelyítő szaga van, az egyszer biztos, de ne nem
tűnik halálosnak. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))