[Epitesz-barkacs] egy komparátoros kérdés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 23., Cs, 08:34:03 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2008.10.23. 07:15:44 +2h-kor írta:

> Tegyük fel - nem írtad - hogy NiCd vagy NiMh akkuról van szó. Ha

no megnéztem az akksi oldalán levő feliratokat

NiMH , 2300mAh-es
tipikusan 2250mAh-es, töltés 16óra és 220mA

ez a 2250mAh  / 220mA arány miatt ukrott be az ólomnál szokott 0.1C

> Sajnos egyiket sem az ólmos akkkuknál megszokott, feszültségszint
> érzékeléssel kéne lekapcsolni. A jó töltők érzékelik a cellák
> hőmérsékletét, és ha az meredekebben kezd emelkedni, akkor is
> lekapcsolnak.

> A NiMh celláknál ez a visszacsökkenés sajnos nem ilyen jellemző,
> ott inkább a tetőpontot (=változatlanságot) lehet érzékelni.
> Lehet persze mindenféle barkácsmegoldást csinálni (vagy venni,
> mert a legtöbb olcsó gyári töltő is csak barkácsmegoldást
> tartalmaz).

hát sajnos ezt kezdem belátni, hogy átveréstan van benne

> A legegyszerűbb lenne, ha néznél a conradban vagy a hobby
> elektronikánál valami zacskós komparátor készletet, amit csak
> össze kell forrasztani.

10db akksihoz 10 készlet kellene

> Ha nem ragaszkodsz az átkapcsolós módihoz, akkor csinálhatsz egy
> pontos feszültségforrást, ami 1,2.. V-ot ad le. Valamelyik
> szbályozható kimeneti feszültségű stabilizátor IC-ből, pl. LM317.
> (Meg kéne nézni, hogy leszabályozható-e a kimenete 1,2 V köré.)

ide nem kellene majd előtétellenállás?