[Epitesz-barkacs] egy komparátoros kérdés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Okt. 23., Cs, 11:49:43 CEST

Múlt héten vettem a Lidl-ben párszáz Ft-ért NiMh 9V-os akkumulátort. A töltő
hozzá 4e lett volna. Rá van írva az akksi oldalára, hogy 40mA kell neki 7
órán keresztül. Kiszedtem a fiókból egy 7805-öt (szerintem mindenkinek van
otthon, de ha nincs, kb. 20Ft lehet a boltban), raktam rá 1-1 db 100nF-ot a
be és a kimenetre, hogy ne gerjedjen, és 150 ohmot a kimenet és a földláb
közé. A földlábat ilyenkor nem kell a táp földjére kötni! A földláb és a táp
földje közé jön a töltandő akksi. 38,5mA-el töltött (147 ohm kellett volna a
40mA-hez), hagytam kb. 8 órát (akkor ébredtem fel a hajnali 3 helyett), és
tökéletesen feltöltődött. Meleg nem volt egyáltalán az akksi. 24V-ot adtam a
töltő bemenetére.

Szerintem ezzel megvalósítottam egy igényesebb gagyi töltő elektronikáját
ingyért, arra az évi 1 töltésre teljesen megfelel. Nálunk csak a
babamérlegbe és a kéziműszerembe kell 9V elem.
Ha akarnál töltőáramot változtatni, egy relével lehet hozzáadni vagy elvenni
a figyelőellenálláshoz.

A kapcsolást megtalálod a 7805 adatlapján a 31. oldalon:

< http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/2143/l7805.pdf >

Gábor