[Epitesz-barkacs] egy komparátoros kérdés

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2008. Okt. 23., Cs, 14:58:25 CEST

> Ha nagyon unatkozol, egy cmos 555-ből csinálhatsz 8 órás időzítőt
> is, és megvan az automata töltő.
> Már csak azt kell biztosítani, hogy mindig teljesen kimerült
> cella kerüljön rá.

Ha még ezután is unatkozol :-), megnézheted a CD4541B nevű áramkört. A kínai
gazdaságos csavarhúzóm töltőjében láttam. Egy RC oszcillátor és egy
állítható, max 2^16 osztó, választható kimeneti polaritással, úgyhogy nem
kell hozzá valami böszme nagy, jó minőségű kondenzátor, ami egy ciklusban
kiadja a 8 órás időállandót.

Palasik Sándor