[Epitesz-barkacs] fűtésmérés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 25., Szo, 17:19:13 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> szóval a keringető szivattyú leglassabb fordulaton
> állítólag 28 l/perc * 60 perc ez kb 1.800 l/óra = 1,8 m3/óra   46Watt
>
> teljes fordulatszámon 65 l/perc  az kb 4 m3/h lenne, 100Watt
> ********
> beraknék egy vízórát, hogy a keringetett vizmennyiséget mérve
> és a kilépő és belépő hőfokkal a hőmennyiséget lehetne számolni
>
> igenám, de a sima vízóráknál 1,5 m3  a Qmax ( ilyen van most itthon )

Itt valami biztos el van nézve. :-) (Meg a macska fel van mászva a fára.)

Gondold el, hogy a hálózati víznyomás 3...10 bar, és simán ki lehet nyitni
akár a 3/4-edes csőre szerelt kerticsapot is, jön a víz, mint a fene. Ha
felakasztok a kerti csapra egy vödröt, és rögtön kinyitom maxra, lehet,
hogy nem marad benne a víz, egyből kimegy belőle a túloldalon.

Nekem csak úgy érzésre elég hihetetlen, hogy az a kis vacak szivattyú
ekkora térfogatáramot is magasan überelne. Ráadásul jó hosszú csöveken át
préselve a vizet, meg szűk járatú radiátorokon át, akkor is, ha több van
párhuzamosan kapcsolva.

Milyen mértékegységek vannak oda ráírva (egyikre is, másikra is)?

Másrészt: 28 liter/perc az 0,47 liter/s, szorozva 4,2 kWs/literfokkal, meg
mondjuk 10 fokkal az 19,7 kW. És ez lenne a kisebb teljesítmény. A
nagyobbik ugyanekkora hőlépcsőnél majdnem 46kW. Mekkora teljesítményt
akarsz átvinni egyáltalán? Nem a klímás fűtésről volna szó?

Ha akár 4kW-ot is veszünk, és csak 5 fok hőlépcsőt, ahhoz 0,19
liter/s=11,4 liter/perc tartozik!

> ha a leglassúbb fordulatszám mellett  is  fojtja a rendszert a
> vízóra, akkor ha csinálnék 1 söntölést a vízóra mellett, mekkorát

Ez még saccolásra se teszi képessé a vízórát. Innentől nincs értelme az
egésznek, ez nem lesz mérés.