[Epitesz-barkacs] fűtésmérés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 25., Szo, 18:31:12 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.10.25. 17:19:13 +2h-kor írta:

> Itt valami biztos el van nézve. :-) (Meg a macska fel van mászva a fára.)
>
> Gondold el, hogy a hálózati víznyomás 3...10 bar, és simán ki lehet nyitni
> akár a 3/4-edes csőre szerelt kerticsapot is, jön a víz, mint a fene. Ha
> felakasztok a kerti csapra egy vödröt, és rögtön kinyitom maxra, lehet,
> hogy nem marad benne a víz, egyből kimegy belőle a túloldalon.
>
> Nekem csak úgy érzésre elég hihetetlen, hogy az a kis vacak szivattyú
> ekkora térfogatáramot is magasan überelne. Ráadásul jó hosszú csöveken át

"alfa centauri" öntöttvas házas keringető szivattyú
LRS40-6S/180 típus, motoméret, stb motorméretre, külsőre,
akár egy danfoss -sal egyező

> préselve a vizet, meg szűk járatú radiátorokon át, akkor is, ha több van
> párhuzamosan kapcsolva.
>
> Milyen mértékegységek vannak oda ráírva (egyikre is, másikra is)?

(magyar forgalmazó, kínai gyártmány) a 45Wattos legkisebb
Qmax 28l/perc Hmax  3m

lehet, hogy H= 0 cm mellett lesz csak Qmax 28 l/perc ?

> Másrészt: 28 liter/perc az 0,47 liter/s, szorozva 4,2 kWs/literfokkal, meg
> mondjuk 10 fokkal az 19,7 kW. És ez lenne a kisebb teljesítmény. A
> nagyobbik ugyanekkora hőlépcsőnél majdnem 46kW. Mekkora teljesítményt
> akarsz átvinni egyáltalán? Nem a klímás fűtésről volna szó?

nekem van egy 1 csöves fűtésem lerakva, ma már nem beszerezhető
radiátorokkal, a kazánomnak műszaki leírása, adatlapja nincs,
és mindössze az eddigi tapasztalatok szerinti danfoss kergette
legkisebb állásban (ill. mosógépürítő szivattyú)

a rendszert soha nem mértem műszerrel, nem is terveztem tudományosan,
ennek ellenére működött évek óta, most "érett meg" a mérésre a kívánalom