[Epitesz-barkacs] ma a kútvíz 12,5celsiusos

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Okt. 26., V, 12:24:22 CET

 <szepygab at gmail.com> 2008.10.26. 12:53:03 +1h-kor írta:

> Szerintem télen se lesz sokkal kevesebb.
> Van a vízhozamra is adatod?
> Ásott kút esetén akár látszik is ha áramlik a talajvíz. Akkor
> lehetne jó hatásfokú hőszívattyús fűtést csinálni.

sajnos a kútgyűrűre ütött lukon keresztül megy minden
(tehát felülről kényelmesen leengedni nincs módom)
csak a fejem fér be, a vállam már nem, és lámpával, kb10 m
távolságban levő vízfelszín mellett hirtelen nincs ötletem
az áramlás "távmegfigyeléséhez"
******
talán ennyi adatot kellene összehozni?

szivattyúzás előtti vízszintadat
a szivattyú vízhozama: (vödör, stopper, szorzás)
figyelni, hogy mikor lesz stabil a szivattyúzás idején a vízszint
ezt az új vízszintadatot is feljegyezni,

talán 20 évvel ezelőtt számítottam ilyesmit, emlékképeknél van miről
az "iszapot lekotorni" :-(

az tuti, hogy
a) a kút ásott,
b) a kútközös szomszéd egy 100e Ft-os mélyszivattyúval megrángatva
    megemelkedett a vízszint (amikor a beleengedett  felszini villanymotoros
    vízmű ketyere motorja vízbefulladt )
*********