[Epitesz-barkacs] ma a kútvíz 12,5celsiusos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 17:49:56 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Ismerek egy talajszondás hőszivattyús rendszert, ott a szondákból
> bejövő lé -2 - 3 fok is lehet.

Itt nem ez volt a szempont, hanem a kút. Ha 12,5 fokról a klíma a maga
2,2kW-jával 5 fok alá tudja hűteni, akkor nincs a kútban elég átáramlás.
Valszleg tovább fog hűlni, ha tovább nyomatja, vagy télen meg is fog
fagyni. Ez a bökkenő.

A talajszondás téma más, mert ott van lehetőség arra, hogy fagyálló
kerengjen a talajba lenyomott csöveken, de szerintem ott se szerencsés a
fagypont alatti hőfok. Azt mutatja, hogy nem járja át talajvíz a csövek
környékét, tehát csak magából a talajból veszi a hőt. Innen ekkor olyan
esetben is mínuszos lesz a feljövő lé, ha kint teszemazt +6 fok van, tehát
hátrányba kerül a levegőből táplálkozó hőszivattyúkkal szemben is. Pedig
ennek pont az lenne a lényege, hogy +8..+12 fok közti térségből tudjon
szivattyúzni. Ha ez van padlófűtéssel és jó hőszigeteléssel összehozva,
akkor olyan kicsi lehet a hőfokkülönbség, hogy (tudtommal) akár 5-ös COP
is elérhető. (Inverterrel).