[Epitesz-barkacs] ma a kútvíz 12,5celsiusos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 18:12:08 CET

Moczik Gabor wrote:

> Gazdaságosabban szivattyúzható, ha lefele is megy egy vízzel teli
> cső, tehát nem csak becsurgatod a kút tetején, hanem lemegy a
> nyomócső. így a szívó oldali vízoszloppal párban áll egy nyomó oldali
> vízoszlop, így egy keringető szivattyú teljesítménye is elég lehet.

ez egy jó ötlet! Főleg, ha belegondolunk, hogy már eleve elég pici
szivattyú kell elvileg is.

A nehézség az, hogy ez nem zárt csőrendszer, tehát valszleg rá kell
locsolnia a vizet a klíma kültéri hőcserélőjére, és ami onnan összegyűlik,
azt kell visszaereszteni. Ezt a részt nem könnyű zárttá tenni.

Max azt lehetne csinálni, hogy mégegy hőcserélő, víz-víz ellenáramú, és a
kútból jövő lenne a zárt vízrendszer negatív nyomással, a másik oldal meg
a klímaszintű öntözős.

Nekem gyanús, hogy ezt nem fogja a srác megcsinálni egyiket sem. :-) De az
már kiderült, hogy a max napi 9m3 felhúzása nem egy nagy energiájú dolog.
Ha 100% lenne a hatásfok, akkor ez kWh-ban 15 méter mélyről (nem emléxem a
valós mélységre) 1,35MJ, azaz 0,38 kWh. A hatásfokok miatt persze több, de
a 9m3/nap is több valszleg a kelleténél. Persze ezt a napi 16 forintot is
biztos meg lehet felezni, negyedelni, de ez évi kb 2000 Ft, a megfelelő
rendszer kialakítása ennek lehet, hogy a sokoszorosa, és még bejön a
víz-víz hőcserélő hőfokesése is.

Más lenne az ábra, ha a kültéri szét lenne bombázva, hogy a víz-hűtőközeg
hőcserélő megoldható legyen, de én ennek csak nagyon indokolt esetben
állnék neki.