[Epitesz-barkacs] ma a kútvíz 12,5celsiusos

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 18:27:20 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Jókora gödör kiás, geotextillel kibélel, egy rakat kulé kavics
> beletölt, geotextillel lefed, földréteg visszatölt.

Ez is tökéletes megoldás, sőt, talán ez a legjobb. Azzal az eltéréssel,
hogy én nem jókora gödröt ásnék, hanem csak valamilyen laposat, keskenyet.
A lapos alatt lehet érteni olyat, hogy nem mély, csak kiterjedt, de lehet
olyat is, hogy mély, de keskeny. Mert ugye a felület számít, tehát lehet,
hogy ha meg lehetne csinálni, egy lapátnyomnyi árokszerű tünemény is jó.
Én azért az árokra szavaznék, mert annak könnyű az elkészítése. Mélyebb,
rövid árok (mondjuk 1m mély, 1m hosszú) kiásása már macerásabb, de ennek
is már több, mint 2m2 az elszívó felülete. És ez a lényeg, nem a térfogat.

> Akár autóval is járható, mégis szikkaszt jó nagy felületen. Mehet
> bele az eső is, mert elég nagy hely van benne,hogy a hirtelen
> terhelést is felvegye.

Az esőt azért kell kizárni, mert az tényleg hordja a finom szemcséket,
agyagszerű akármit, és jól eltömődik az egész idővel. Persze esővíz
elszikkasztása ilyesmiben az nem rossz, de ott tényleg a térfogat (puffer)
a lényeg, belerongyol a sok víz, és van ideje elszikkadni. Na de itt
állandó vízterhelés lesz jó tiszta vízből. A puffer szerep kisebb
jelentőségű, viszont az elszívó képesség fontos, hogy topon legyen.