[Epitesz-barkacs] Fw: dupla falú mediterrán fóliasátor

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 29., Sze, 05:27:45 CET

On 28 Oct 2008 at 22:33, jhidvegi wrote:
> Lehet, de még el fogok rajta filózni, hogy ha adott a kútvíz, vajon az
> jobb-e, ha egy ház összes falára meg a tet~Nre varázsolok valamit, hogy
> a ház úgy érezze, itt csak +12 fok hideg van, vagy hagyom a francba az
> egészet, és h~Nszivattyúval leh~ntöm a vizet, azzal f~ntök, tehát ahogy
> eredetileg tervezted.
Tulajdonképp kezded feltalálni a külső hőszigetelést, attól is
úgy érzi a régi felület, hogy nincs is olyan hideg :-)

Csak úgy érzésre: ha kívülről "fűtöd" a falat, akkor a kútból
kivett energia jórészt a környzet "fűtésére" fog fordítódni. Ha
szabadon áramlik a felületen, szeles időben, még jelentős
párolgási hőveszteséged is lesz.
Szerintem csak jobban járhatsz, ha a kútból kivehet (korlátozott
mennyiségű) hőt bepumpálod a házba, és megpróbálod minél
lassabban kiengedni.

Technikailag is problémásabb egy vízfüggönyt csinálni a házra,
azt megbízhatóan szigetelni, megakadályozni az algásodását, stb.

üdv

szepygab